Modern requirements for teaching ethics and deontology to doctors

Е. В. Родин, Н. Г. Травникова

Abstract


The given article deals with the requirements for teaching ethics and deontology to doctors. The authors suggest adding comparative method to the competence building approach to improve the quality of teaching. Additionally, the lack of ethics specialists in medical universities is being discussed.

Keywords


ethics, deontology, competence approach, comparative method, medical high schools

References


Башилов Р.Н., Башилова С.М. Основные задачи биоэтического образования на опыте Тверского государственного медицинского университета. – В сб.: Биоэтика и современные проблемы медицинской этики и деонтологии: материалы Республиканской научно-практической конференции с международным участием (Витебск, 2 декабря 2016 г.) / М-во здравоохранения Республики Беларусь, УО «Витебский государственный ордена Дружбы народов медицинский университет». − Витебск : ВГМУ, 2016. − 289 с. - с.227-230

Назаров В.Н. Философия в вопросах и ответах: Учебное пособие. – М. Гардарики, 2004.

Назаров В.Н. Прикладная этика: Учебник. – М. Гардарики, 2005.

Троянская С.Л. Основы компетентностного подхода в высшем образовании: Учебное пособие. – Ижевск, 2016.

Шамов И.А. Биомедицинская этика– М. : ГЭОТАР-Медиа, 2014. – 286 с.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2017 Е. В. Родин, Н. Г. Травникова


Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru